پرسشهای متداول
لطفا هر سوالی دارید اول به سوالات متداول مراجعه نمائید
- چگونه میتوانم بسته یا شارژ بخرم؟
از طریق سه روش میتوان بسته یا شارژ موردنظرتان را برای سیم کارت فناپ موبایل خود تهیه کنید:
. اپلیکیشن فناپ موبایل من
با ورود به اپلیکیشن، به راحتی و با سرعت میتوانید از طریق صفحه مربوطه بسته/شارژ دلخواه خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.
. فروشگاه آنلاین فناپ موبایل
از طریق منو فروشگاه وارد زیر منو خرید شارژ/بسته شوید. پس از انتخاب بسته یا شارژ مورد نیاز و ورود شماره موبایل خود میتوانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین، خریداری کنید.
. کد دستوری
شما میتوانید با شمارهگیری کد دستوری #۲*۱*۲*۹۹۲۱* از محل اعتبار خود بسته خریداری کنید. - چگونه میتوانم سیم کارت فناپ موبایل بخرم؟
از طریق فروشگاه آنلاین فناپ موبایل میتوانید سیم کارت دایمی/اعتباری را با انواع بستههای آغازین متفاوت انتخاب کرده و پس از وارد کردن مشخصات فردی و آدرس خود سیم کارت موردنظر خود را خریداری کنید.
- چگونه سیم کارتم را به شخص دیگری منتقل کنم؟
- تاکنون چند سیم کارت به نام من ثبت شده است؟
ارسال پیامک به ۳۰۰۰۱۵۰.
مشترکین تمامی اپراتورها میتوانند با ارسال کد ملی مالک سیم کارت به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود اقدام نمایند. - فرآیند تعویض سیم کارت به چه صورت است؟
- آیا با تعویض سیم کارت مخاطبین ذخیره شده بر روی خطم از بین می رود؟
بله، در صورتی که مخاطبین خود را بر روی سیم کارت ذخیره کرده باشید با تعویض سیم کارت، مخاطبین و شماره های ذخیره شده بر روی سیم کارت از بین می رود. پیشنهاد می شود قبل از تعویض سیم کارت از اطلاعات ذخیره شده بر روی سیم کارت نسخه پشتیبان تهیه شود.
- آیا با تعویض سیم کارت شماره خطم عوض می شود؟
خیر، با تعویض سیم کارت شماره خط تغییر نمی کند.
- آیا با تعویض سیم کارت بسته های فعال روی خطم از بین می رود؟
خیر، بسته های فعال روی شماره همراه شما با تعویض سیم کارت از بین نمی روند و پس از دریافت سیم کارت جدید می توانید از بسته های فعال بر روی خط استفاده نمایید.
- چرا سیم کارتم قطع دوطرفه/یکطرفه شده است؟
قطع دوطرفه سیم کارت ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیافتد:
. برای مشترکین اعتباری:
قطع به دلیل فعال نبودن: در صورتیکه در طول ۹۰ روز هیچ تراکنشی نداشته باشد قطع دوطرفه میشود. پس از قطع دوطرفه و اگر مشترک ظرف ۳۰ روز همچنان هیچ تراکنشی نداشته باشد، خط وی تخلیه میگردد.
. برای مشترکین دائمی:
قطع به دلیل بدهی: درصورتیکه سقف بدهی از میزان سقف مجاز مصرف بیشتر شود و مشترک تا دو دوره صورت حساب خود را پرداخت نکند و همچنین مجموع بدهی وی بیش از ۲۰ هزار تومن باشد خط وی قطع یک طرفه شده و اگر تا ۱۴ روز دیگر اقدامی جهت پرداخت قبض نگیرد خط مشترک قطع ۲ طرفه میشود و اگر پس از گذشت ۹۰ روز مجددا هیچ اقدامی صورت نگیرد خط وی تخلیه میگردد.
قطع به دلیل فعال نبودن: در صورتیکه مشترک بدهی نداشته باشد اما در ۳۶۵ روز سال هیچ تراکنشی انجام نداده باشد خط وی قطع ۲ طرفه میشود و اگر پس از گذشت ۹۰ روز مجددا هیچ اقدامی صورت نگیرد سیم کارت مشترک تخلیه میگردد.
قطع مشترک به دستور قضایی: برای مشترکین دائمی/اعتباری به دلیل درخواست از مراجع بالاتر و وجود مشکل قضایی یا قانونی خط مشترک قطع دوطرفه شده است.
قطع به درخواست مشتری: مشترک دائمی/اعتباری از طریق اپلیکیشن درخواست قطع موقت سیم کارت خود را صادر کرده است. - چطور سیم کارتم را (پس از قطع دو طرفه/یک طرفه) مجددا وصل کنم؟
قطع به دلیل بدهی:
قبل از فرا رسیدن تخلیه سیم کارت مشترکین دائمی در صورت پرداخت بدهی به صورت یکجا یا افزایش سقف مجاز مصرف حداقل به میزان ۵۰ درصد میتواند از سیم کارت خود مجددا استفاده کند. مشترکین اعتباری نیز میتوانند با خرید شارژ یا بسته وضعیت سیم کارت خود را از قطع به وصل تغییر دهند.
قطع به دلیل دستور قضایی:
پس از رفع ممنوعیت قانونی وصل میشود
وصل پس از قطع توسط مشتری:
مجددا از طریق اپلیکیشن بدون کارمزد بلافاصله پس از درخواست وصل میشود. - چطور سیم کارتم را پس از تخلیه مجددا دایر کنم؟
در صورتیکه مشترک ظرف ۹۰ روز پس از تخلیه درخواست وصل نماید، امکان بازگشت خط وی وجود دارد.
- چگونه میتوانم مشخصاتم را اصلاح کنم؟
مراجعه حضوری:
با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه حضوری به دفتر مرکزی فناپ موبایل میتوانید مشخصات هویتی خود را اصلاح کنید.
اپلیکیشن فناپ موبایل من:
شما میتوانید در اپلیکیشن از طریق منو کناری صفحه گزینه اطلاعات من را انتخاب و سپس نسبت به اصلاح آدرس خود اقدام فرمایید.
تماس با کالسنتر:
از طریق تماس با شماره ۱۵۷۶-۰۲۱ و برقراری ارتباط با پشتیبانان مرکز تماس میتوانید آدرس خود را تغییر دهید. در این روش از طریق کد ملی و شماره تلفن احراز هویت مشترک با ارسال otp صورت میپذیرد.